Arkiv

tirsdag den 19. november 2013

Igår da jeg kom hjem fra børnehaven var jeg total færdig, orkede ingen ting! 
Hold da ferie, hvor kunne de bare larme!!! ;) 
Så jeg satte mig under min dejlige varme vinterdyne med nissehue på og gik igang med denne virkelig gode film: Ørkenblomst (Desert Flower) 
En film jeg klart kan anbefalde til alle jer tøser! :) 

Filmen handler om; 

Dette er den virkelige historie om Waris - en somalisk pige med et helt usædvanligt livsforløb.

I en alder af blot knap fem år bliver hun omskåret med deraf følgende livslange ar på sjæl og krop og da hun fylder 13, bliver hun solgt til ægteskab med en meget ældre mand. Det lykkes for Waris at flygte til Storbritannien, hvor hun lever for minimumsløn uden gyldig opholdstilladelse, før hun opdages af en kendt fotograf, der leder hende på vej til en karriere som fotomodel.


I dag er Waris 38 år og talskvinde for FN mod omskæring af piger.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar